IMG_2484-normal.jpg

Monista blogeista olen lukenut Halloween juhlista. Oli hienoja koristeita, ruokia, pukuja ja juhlia. Myös kaupoissa oli Hallowen herkkuja ja krääsää. Meilläkin lapset "juhlivat" Halloweenia torstaista maanantaihin. Eli pukeutuivat ja leikkivät. Kasvomaalia saivat ja jäätelöä. Mitään varsinaisia juhlia en järjestänyt. En edes oikein tiedä, mitä mieltä olen koko juhlasta. Kivaa piristystä synkkään syksyyn, mutta kovin amerikkalaista. Perjantaina meillä kävi oven takana "karkki vai kepponen"-kyselijöitä. Mikä perinne se on? En ollut ollenkaan varautunut, joten annoin hätäpäissäni lasten viikonlopputikkarit. En uskaltanut kokeilla mitä tapahtuu, jos valitsee kepposen. Olin tosi hämilläni. Omia lapsia en päästänyt karkki-kierrokselle. Eivätkä he edes kovin kinunneet. Ja minä päivänä tämä kierros edes pitäisi tehdä? Ja ovatko ihmiset nykyään varautuneita pyhäinpäivän aikaan karkin hakijoille? Ja onko kukaan valinnut kepposen?! Siis olen hämilläni ja ihmeissäni, siksi noin paljon kysymysmerkkejä.

Maanantaina ostin heräteostoksena kurpitsan, kun pikkusisko pyysi ja kurpitsakin oli puoleen hintaan myynnissä. En kaivertanut kurpitsasta lyhtyä, vaan ihmettelimme kurpitsaa hetken ja pojat käyttivät sitä mallina piirustuksille. Lopuksi keitin sosetta kurpitsasta, omenasta, sokerista ja kanelista. Soseesta ja valmiista voitaikinasta tuli yllättävän hyvää piirakkaa. Helposti ja nopeasti.

IMG_2489-normal.jpg

Saa nähdä miten meillä jatkossa Halloweeniä juhlitaan vai juhlitaanko ollenkaan. Ensi vuonna voisi kyllä tehdä kurpitsapiirakkaa. Ja ehkä kaivertaa lyhtyjä niistä kurpitsoista..

IMG_2492-normal.jpg