Tässä itsellekkin muistiin yksi arkipäivä meidän perheessä syksyllä 2013.

AAMUPÄIVÄ

7.15 heräsin vauva kainalossa. Meillä on tänä vuonna ostettu uusi sänky, jota yritän suojella pissa-, puklu- ja kakkatahroilta. Niinpä vauva nukkuu makuupussissa, jossa siirtelen neitiä omaan sänkyyn nukkumaan ja meidän sänkyyn syömään. Makuupussin alla on vielä palanen muovitettua froteeta tai Ikean suojalakana. Mies vei pikkuveljen eskarille.

IMG_1782-normal.jpg

7.30 Isoveli aloitti kiukuttelun tuliaisista, jotka edellisenä yönä työmatkalta palannut mies oli tuonut. Pojille oli tällaiset feikkilegot. Ja pikkusisko sai värityskirjan. Pikkuveli valitsi toisen näistä itselleen jo ennen isoveljen heräämistä ja sekös harmitti isoveljeä. Huomaa, että on jo perjantai ja kouluviikko lopulla. Väsymys painaa jo isoveljeä.

 

IMG_1795-normal.jpg

8.15 Isoveli lähtee kävellen kouluun. Minä petailen sänkyjä ja järjestelen paikkoja. Poikien pitäisi itse pedata omat sängyt. Yleensä minä en niitä petaa. Pikkusisko nukkuu yläsängyssä ja sen petaaminen ei vielä häneltä yksin onnistu.

8.30 Mysliä ja appelssiiniä vauva sylissä. Yleensä syön puuroa, jonka mies keittää aamulla koko perheelle, mutta tänään sitä ei minulle paljoa jäänyt.

IMG_1790-normal.jpg

8.55 Pikkusisko raivostui, kun olen pedannut hänen sänkynsä! Käy purkamassa petauksen ja heittelee pehmot latialle.

IMG_1791-normal.jpg

Vauva viihtyy wc:n lattialla kun rauhottelen pikkusiskoa.

IMG_1793-normal.jpg

9.20 Vauva menee päiväunille vaunuihin. Ja minä jatkan siivousta ja järjestelyä.

9.50 Teemme uloslähtöä pikkusiskon kanssa. Villatakin napit aiheuttavat raivostumisen. Kolmannella kerralla napitettuna lopputulos miellyttää myös neitä. Minä lasken sataan.

IMG_1798-normal.jpg

10-12 Puistossa pikkusiskon ja vauvan kanssa. Paikalla on paljon muita äitejä ja lapsia. Eräs tarjoaa meille kahvia, teetä, kaakaota ja keksejä. Ihanaa! Pieni tihkusade ei haittaa yhtään.

12.30 Haemme pikkuveljen eskarista kävellen.