Eilen väkersin muistikirjamaaliskuu-haasteeseen uusia sivuja. Täältä löytyy haaste: http://hupsistarallaa.blogspot.fi

kuva064-normal.jpg

kuva065-normal.jpg

kuva066-normal.jpg

  • Päivä 11: Mitä söit tänään?
  • Päivä12: Lainaus, josta pidät.
  • Päivä 13: Suunnittele itsellesi kunniamerkki tai mitali jostain ansaitsemastasi asiasta.

Päivän 11 haaste on tylsästi vain ruokapäiväkirja kyseiseltä päivältä. Olen joskus pitänyt ruokapäiväkirjaa muutaman päivän ajan saliohjelmaa ja ruokavalio-ohjausta varten. Se oli aika mielenkiintoinen kokemus. Se, mitä luulen syöväni on eri kuin se mitä oikeasti suuhuni pistän pitkin päivää. Tällä hetkellä syön aika terveellisesti. Lapsille tarjoan kaksi lämmintä ruokaa, aamulla puuroa ja herkkuja harvoin. Ja itse syön sitten samalla tavalla. Tosin minulla saattaa olla hieman useammin herkkuhetkiä (salaisia) kuin lapsilla. Tämä on ollut siitä erilainen raskaus, että mun ei tee juuri mieli herkkuja, ainakaan vielä tässä vaiheessa. Se ei kyllä haittaa. Tarkoitus ei ole tavoitella mitään painonnousun ennätystä. Pikkusiskoa odottaessa painoa tuli 25kg ja herkkuja todellakin teki mieli ja tuli syötyä!

 

Päivän 12 lainaus:

"Elämässämme tulee koettelemusten hetkiä, joita emme voi välttää. Mutta niiden tuloon on jokin syy. Vasta vakeudet voitettuamme ymmärrämme, miksi jouduimme ne kokemaan. - Paulo Coelho-"

Tämä vain tuntuu nyt tärkeältä.

 

Päivä 13: Päätin antaa itselleni tunnustusta siitä, että olen ollut lasten kanssa kotona yli 6 vuotta. En kyllä yhteen putkeen. Ennen pikkusiskon syntymää olin vuoden töissä. Olen palaamassa lähiaikoina töihin yli 3 vuoden tauon jälkeen. APUA! Paljon on tullut muutoksia töissä ja uskon, että töihinpaluu tulee olemaan aika rankkaa. Töissä tuskin kiittelevät sitä, että olen ihan pihalla kotivuosien takia. Parempi siis palkita itse itsensä tästä saavutuksesta. Palkintosivusta tuli kyllä vähän kökkö. Olisin kyllä ansainnut hienomman mitalin! Mutta olen päättänyt, että en aloita uutta sivua, jos sivusta ei tule hyvä. Koitan korjailla sivua jotenkin tai sitten vain annan sen olla sellainen kun se sattuu olemaan. Tätä muistikirjaa pitää selailla, eikä jäädä tuijottamaan yhtä sivua liian pitkäksi aikaa.