Nyt alkoi odotettu pääsiäisloma. Minä heräsin jo ennen puolta seitsemää nauttimaan vapaapäivästä. Ensin kyllä meinasi ärsyttää, kun olin jo niin aikaisin hereillä, mutta nukahdinhan minä jo ennen yhdeksää virkkuukoukku kädessä, hampaat pesemättä isoäidinneliön kanssa yöunille. Mies oli kerännyt virkkaukset pois sängystä tullessaan nukkumaan.

 

Tässä on meidän kitukasvuiset pääsiäisruohot. Multa oli siis vanhaa samoin kun siemenet. Ei onnistunut. Tämä oli muuten ensimmäinen kerta, kun rairuohon/ohran kasvatus epäonnistui. Tuo erilainen purkki, jossa ruoho viheriöi on pikkuveljen kerhossa tehty. Kuvassa on myös isoveljen eskarissa langasta tekemät pupu ja tipu sekä huovutetut munat.

kuva128-normal.jpg

 

 

Tässä on pikkuveljen ja pikkusiskon päivähoidossa tekemät tiput teipattuna kylpyhuoneen oveen.

 

kuva124-normal.jpg

 

Onneksi on tulppaaneita ja isoveljen askartelemia Pajunkissoja. Saavat tänä vuonna korvata pääsiäisruohon. Ulos laitoin narsisseja, mutta kahdeksi yöksi olen ne jo unohtanut ulos pakkaseen.

 

kuva130-normal.jpg

Pääsiäisen ohjelmassa on tänään vierailu minun lapsuuden kotiin. Sinne kokoontuu muitakin, joten mukava päivä tiedossa. Huomenna mies vie pojat laskettelemaan ja minä menen luultavasti pikkusiskon kanssa tapaamaan omaa mummoani. Tai sitten menemme sinne koko perheellä sunnuntaina. Muuten ollaan kotona. Nuo vierailut ovat ihan riittävät ensimmäisen työ/hoitoviikon jälkeen.