Olen ajatellut, että voisin tehdä junasukat tulevalle vauvalle. Kaveri vinkkasi minulle ohjetta netissä. http://www.taitoep.net/toiminta-ja-palvelut/vauvan-sukan-ohje Minulla ei ole alpakkalankaa, joten ajattelin tehdä testiversion 7 veljeksestä. Lanka on paksumpaa kuin ohjeessa käytetty lanka, joten sukistakin tuli isommat. Aika paljon isommat. Mieskin sanoi, että näihin sukkiin voisi laittaa vauvan kainaloita myöten. Sukkia tehdessä mietin, että tekisikö nämä pikkusiskolle vai 1-vuotiaalle kummitytölle. Tein nämä kummitytölle. Taitaa olla aika pitkät varret hänellekkin. Varret olen tehnyt junasukka-ohjeen mukaan. Nilkasta eteenpäin nämä on tehty Novitan sukkaohjeella. Lankana käytin ensin Novitan papukaijaa. Ja kun se loppui, niin muita Novitan värejä.

kuva169-normal.jpg

Tänään minulla oli ihan oma vapaapäivä. Lapset olivat hoidossa ja itse kävin aamulla kuntosalilla ja uimahallissa. Lounaan jälkeen neuloin ja kävin ruokakaupassa. Sitten olikin aika hakea lapset. Lapset olivat ihanan hyväntuulisia hoitopäivän jälkeen. Olivat hoidossa 6 tuntia. Pienimmillä on 14 hoitopäivää kuussa ja nyt sattui, että hoitopäivät jäivät vajaiksi joten pystyin pitämään ihan oman vapaapäivän. Tuli kyllä tarpeeseen. Töiden aloitus kolmen vuoden hoitovapaan jälkeen, raskaus huolineen ja vaivoineen ja miehen pitkät työpäivät ovat vieneet energiaa. Huomenna luvassa on lisää arjen luksusta. Pääsen kampaajalle.

Olen mukana Buzzador ( www.buzzador.com ) Hälsans kök- blogikampanjassa. Tänään kävin ostoksilla S-marketissa tarkoituksena ostaa kampanjaan kuuluvia tuotteita. Kaikkia tuotteita ei kaupassa ollut ja sitten onnistuin itsekkin sähläämään ostosten kanssa. Kolmen Hälsans kök- tuotteen lisäksi ostin myös vääränmerkkistä Falafeliä. No, voidaan sitten tehdä vertailua erimerkkisten tuotteiden kesken. Yksi Hälsans kök- tuote pitänee vielä käydä ostamassa. Nyt pakastimesta löytyy siis nämä tuotteet. Kerron näistä tuotteista lisää, kun pääsemme maistamaan.

kuva168-normal.jpg