Eilen meillä satoi ensilumi, vaikka ennemminkin se oli räntää. Siitä huolimatta meidän pihaan valmistui ensimmäinen lumiukko heti kun eskarilainen ja koululainen tulivat kotiin.

IMG_2293%20%282%29-normal.jpg

Minä kokeilin ensimmäistä kertaa palmikon neulomista. Ohjeen palmikkoon löysin Novita helpot-lehdestä. En oikein tiedä tykkäänkö ollenkaan palmikoiden tekemisestä. Ja vaikka ohje oli helppo niin heti tuli virhe. Mutta tämän verran neulottuani opin mallineuleen ulkoa ja ehkä se ei niin vaikeaa ollutkaan. Apupuikkona minulla oli ihan tavallinen puikko. Ihan oikeat palmikkopuikotkin minulla olisi jossakin avamaattomasssa paketissa. Ehkä kaivan ne esiin seuraavaa palmikkoharjoitusta varten.

IMG_2298-normal.jpg

Ja mikä tuosta liilasta langasta on tulossa?! Pipon ytimestä-blogin http://piponytimesta.blogspot.fi/ inspiroimana tästä tulee testihuivi. Eli erivärillä neulotaan pieniä pätkiä jotain testattavaa kuviota tai neulosta. Minun testihuivini alkoi tällä 7 veljestä langalla tehdyllä palmikolla. Päätin, että jos tulee virheitä, niin en pura.

Minä en ole ainoa testailija meidän perheessä. Tässä on meidän ekaluokkalaisen isoveljen neulonta-harjoitus. Kuva on nopeasti tabletilla räpsäisty. Nyt en malttanut ottaa kameraa esiin.

kuva212-normal.jpg

Mukavaa viikonloppua! Meillä lapsilla alkoi loma. Edessä viikko ilman pakollisia menoja ja hoputtamista aamulla.