Nyt se on edessä LOMA! Minähän olen vielä hoitovapaalla enkä siis nyt oikeasti lomalla, mutta kyllä tämä lomalta alkaa tuntumaan. Mies on ensi viikon lomalla, samoin eskarilainen ja pikkuvelikin lomailee kerhosta.

Minulla on yksi tavoite lomalle. Aion olla vähemmän netissä (ei siis päivityksiä tänne vähään aikaan) ja enemmän läsnä lapsille ja miehelle. Vähän kutomista ja kirjan lukemista. Itse luen tällä hetkellä Laila Hirvisaaren (kirjoitettu Hietamiehen nimellä) kirjasarjaa, jonka ensimmäisen osan nimi on Sonja. Sen kirjan luin joulukuisella Espanjan matkalla. Toinen osa on Valkoakaasiat ja sen saan loppuun ihan juuri. Loman kunniaksi aloitan sitten seuraavan ihanan paksun kirjan nimeltä Myrskypilvet. En ole aiemmin Hirvisaarta lukenutkaan. Olen ajatellut varttuneemman väen kirjailijaksi. Luulo oli väärä tai sitten alan itsekkin jo kovaa vauhtia keski-ikäistymään. Kuitenkin nuo kirjat sopivat loistavasti minulle juuri nyt. Sopivan kevyttä ja mielenkiintoista.

Lapsille luen iltasaduksi Ronja Ryövärintytärtä. Ollaan jo yli puolen välin menossa. Pikkuveli halusi Ronjan luettavaksi, kun isoveli oli käynyt eskarin kanssa katsomassa näytelmän Ronja Ryövärintyttärestä. Pikkusiskokin jaksaa hyvin kuunnella, vaikka kirjassa ei paljon kuvia olekkaan ja nekin vähäiset ovat mustavalkoisia piirroksia. Itsekkin olen kyllä aika innoissani tuosta kirjasta. Yleensä luetaan miehen kanssa vuorotellen iltasatuja lapsille ja mies vähän useammin, mutta nyt olen ominut tuon iltasadun lukemisen. En halua menettää yhtään kohtaa kirjasta. Olen sen kyllä joskus lapsena lukenut, mutta paljon on kirjasta unohtunut. Ronjan jälkeen lukuvuorossa on sitten Risto Räppääjä ja Hilpuri Tilli, sen isoveli sai syntymäpäivälahjaksi. Me ollaan aina luettu paljon lapsille ja lapset tykkäävät kuunnella kirjoja. Nyt kirjat alkavat käydä entistä mielenkiintoisemmiksi.